Cartell de la Festa Major de Bellpuig 2018

Com cada any, l'ajuntament de Bellpuig celebra la seva Festa Major, i per tal de promocionar-la convoca un concurs cercant la millor representació de la festa, edició en la qual, he tingut la sort que la meva proposta hagi estat l'escollida per aquesta finalitat.

Agraeixo personalment a l'ajuntament de Bellpuig, l'oportunitat oferta amb la convocatòria del concurs, per tal que professionals i aprenents puguem optar a representar la seva Festa Major a través del nostre art.



Cartell per la Festa Major de Bellpuig 2018 "Arranca el sarau"

Procés de realització:

En la recerca per tal de trobar una idea que transmetés l'alegria i la diversió pròpies de la festa, ràpidament em vaig topar amb un element icònic de Bellpuig, la seva capgrossa més acolorida i llampant. Amb les seves galtes i ulls acolorits, el seu vestit de flors i el seu barret semblant a una pamela, instantàniament em vaig imaginar la capgrossa ballant, fent volar el seu vestit de flors i convidant amb una barreja d'entusiasme i complicitat, que l'espectador s'afegís amb ella a la festa.

Per tal de plasmar amb la màxima fidelitat tant els elements com els colors que integren la capgrossa, em vaig basar en diverses fotografies, imprescindibles per aconseguir la semblança més gran possible.

A continuació podeu veure la capgrossa original de cos sencer, i l'esbós que vaig fer, buscant donar-li vida pròpia i el moviment i l'expressió necessàries per conferir-li humanitat i alegria.


La capgrossa de Bellpuig i l'esbós preliminar basat en ella

Com en altres ocasions, vaig utilitzar múltiples capes per aconseguir donar-li el realisme desitjat, i per tal d'integrar tots els elements amb la gran varietat de colors en forma de flors que conté l'estampat del vestit. Aquest, juntament amb la cara, ha estat sens dubte la part més laboriosa i que més temps ha exigit.

A continuació poder veure un exemple parcialment abreujat de les moltes capes que en realitat integren el cap i una part del vestit en la seva totalitat.


Detall de les diferents capes del cap



Detall de les diferents capes del vestit en el braç i part de la mà centrals

No menys importants són el fons i la tipografia emprada pel text, pels quals vaig escollir uns colors lluminosos i llampants que contrastessin amb la capgrossa, arrodonint el conjunt afegint unes ones musicals i una esquitxada de confeti com a elements festius.

Per tot plegat, i resumint en poques paraules la imatge i el missatge plasmats en el cartell, vaig escollir el lema "Arranca el sarau".

Si us interessa tenir informació referent a la Festa Major, trobareu el programa i tota la informació en el següent enllaç: www.bellpuig.cat


Comentarios

Entradas populares de este blog

El adulto y su niño interior, y el Matadragones

Ilustración "Por favor, cortéjame (1ª parte)".

Cartell de Santa Llúcia de Gelida 2018